maanantai 31. toukokuuta 2010

Sadas postaus- it's time for a change


Ensinnäkin, kiitos kommenteista edelliseen postaukseen. Vaikka en ole teidän kanssa samaa mieltä, niitä oli ihana lukea. Kiitos siitä ♥

Olen repsahtanut laihdutuksen suhteen, olen syönyt ajattelematta ja en ole liikkunut. Nyt on muutoksen aika. Muokkasin vähän painolistaa sivupalkissa ja lisäsin sinne muutamia asioita. Nyt teen uuden suunnitelman. Alan syömään terveellisiä ruokia, en mitään roskaa. Hedelmiä, vihanneksia, marjoja. En syö leipää tai muuta kamalaa. Nyt on pakko muuttua. Kun koulu alkaa taas elokuussa, painan 50 kiloa. Lupaan sen. Siihen on vain 9-10 kiloa matkaa. Kilo viikossa, niin se onnistuu.

Katselin äsken huippista pikkusiskoni kanssa. Järkytyin tuomareiden kommenteista. "Aivan liian iso, liian suuret reidet, aivan liian pyöreä". Siis mitä?! Se tyttö oli minua varmaan 10 senttiä pidempi ja 10 kiloa kevyempi, ja sen reidet olivat ihan normaalit. Katsahdin siskooni. Se katsoi minua epävarman näköisenä ja sanoi: "Onko toi oikeesti läski?" Sitten sisko katsoi omia, pieniä reisiään. Ei, ajattelin. En anna tämän tapahtua. Se on vasta kaksitoista. Selitin, että tuomarit eivät oikeesti olleet sitä mieltä, että ne vain sanovat noin koska kyseessä on telkkariohjelma. Sitten aloin kehua sen tytön hiuksia ja silmiä, painotin siskolleni kuinka kauniit hiukset tällä onkaan. En halua että pikkusiskoni joutuu kokemaan tällaista epävarmaa, suoraan sanoen helvettiä, monta vuotta. En anna sen tapahtua.

Olen omaksunut uuden, hieman rasittavan tavan: Varmistan kokoajan, että kaikki muut syövät tarpeeksi ja huolestun heti jos joku ei syö kunnolla. Esimerkiksi koulussa, kun istuttiin siinä ruokalan pöydässä, yksi kavereistani otti vain salaattia. Tiedän että se otti niin vähän ruokaa koska se oli menossa suoraan kotiin sen jälkeen, mutta kuitenkin. Kyselin siltä miksi se ei ota edes näkkileipää tai edes maistaisi ruokaa että sille ei tulisi huono olo. (Tämä vaikutti varmaan hieman koomiselta, sillä istun itse aina ruokalassa tyhjä alue edessäni, en syö siellä mitään). Se katsahti minuun oudosti ja sanoi ettei se tykkää siitä ruoasta.
Sama juttu kotona. Kyselen siskoltani jos se haluaa että teen leipää sille, tai laitanko puuroa tai muuta syötävää. Haluan vain varmistua siitä, että muilla on hyvä olla...

10 kommenttia:

  1. Itse olen huomannut saman asian omassa käyttäytymisessäni: Katson ja seuraan muiden syömisiä ja varmistan, että muut ovat syöneet varmasti tarpeeksi, hieman mielummin jopa yli tarpeen.

    Itsekin katsoin huippiksen ja järkytyin tuomareiden kommenteista. Voinut tuntua tytöstä kivalta..ihan älytöntä!! Häneen verrattuna olen kuitenkin kokoa XXXXXXXXL.

    VastaaPoista
  2. Mä ymmärrän sua.. Että vahdit, että muut syö hyvin ja huolestut heti jos joku ei syö niin kuin sun mielestä pitäis terveellisesti syödä eli tarpeeksi jne.. Mä teen tota samaa.

    Ihanaa, että suojelet pikkusiskoasi, mä todella toivon, että hän ei joudu kokemaan tälläistä. Älä huolestu liikaa, mutta jos huomaat, että siskosi ei syö enää kuten ennen tai hirveästi arvostelee itseänsä yms. niin puhu siitä vanhemmillesi ajoissa, koska mitä aiemmin siskosi saa apua niin sitä paremmin ja nopeammin hän ongelmasa pääsee eroon. Tämä siis siinä tapauksessa, että hänelle tulee ongelma, toivomme tietysti, että ei tule!!!

    Paljon voimia sulle.
    Ei sun tarvitsis laihduttaa. Tiedän, että tämä mun kommenttini ei auta yhtikäs mitään, mutta olen sitä mieltä.

    Tsemppiä, yritä jaksaa.
    Syö. <3

    VastaaPoista
  3. Muakin jäi vähän ärsyttämään ne tuomareiden kommentit siinä malliohjelmassa. Se tyttö on tosi hoikka, eikä todellakaan omaa mitään isoja reisiä yms. mallimaailma vaan on niin sairas..

    Tsemppiä kesälomalaihdutukseen! :)

    VastaaPoista
  4. Mä teen tota samaa, varmistan että muut varmasti syö enemmän ko minä, jos ne ei syö, ni mäkään en voi syödä yhtään enenpää koska heti tulee läski olo ko ite syö enemmän ko muut. Plus ei leivässä oo mitään pahaa, kyllä sä sitä ihan hyvin voit syödä :)

    Tsemppiä♥

    VastaaPoista
  5. Toi on yleensä niin toi muiden syömisten vahtaaminen, että haluat varmistaa, että muut syö enemmän ku sä. Se on aika anorektinen ja ahdistava piirre pidemmän päälle muiden mielestä, ei kannata pitää tapana, etenkin jos et itse ikinä kavereidesi kanssa mitään syö. Kyllä ne jossain vaiheessa tajuaa et kyttäät niiden syömisiä itses takia, et suinkaan niiden hyvinvoinnin.

    VastaaPoista
  6. kiitos ♥

    joka kerta kun luen tekstejäsi, toivon että ymmärtäisit, ettei tämä ajatusmaailma ole sinua varten. sinä olet kaunis, ei sinun kuulu ahdistua painosta tai ulkonäöstä. et ymmärräkään miten huolissaan kaikki muut ovat sinusta, samalla tavalla kuin sinä kaikista muista.

    VastaaPoista
  7. Joo toi on selvä anoreksian piirre et vahtii ja kyttää muita. Mäkin otin silloin kun olin ite tosi sairaks elämäntehtäväkseni muiden syömisten kyttäämisen, nimittäin se että ne syövät tarpeeksi. Ahdistuin heti jos joku ei syönyt ja vainoharhailin myös pikkusiskoni puolesta ja olin koko ajan tekemässä sille ruokaa. Jossain vaiheessa sitäkin alko ärsyttämään toi mun kyttäys ja huolehtivaisuus, mutta en voinu sille mitään sairas kun olin. Sussa on oikeesti tosi paljon tollasia syömishäiriöön viittaavia piirteitä, niin ehkä kannattaisi lahíhduttaa suuremmilla kalorimäärillä esim.1200kcal päivä ja liikkua, kyllä sillä laihtuu. ellet sitten ehdoin tahdoin halua sairastua anoreksiaan. se on helvettiä koska siitä ei vaa pääse eroon sillon kun haluaa. Itse olen viettänyt suurimman osan nuoruudestani siinä helvetissä, laitoksissa ainakin vuoden, nyt asiat on onneksi paremmin, mutta niistä ajatuksista ei pääse eroon ___ikinä____. miksi et halua laihduttaa terveellisesti? itse laihdutin jollain 500kcal koska olin niin nuori ja TYHMÄ että luulin että se on normaali laihdutusruokamäärä. jos olisin ottanut asioista selvää tai joku olisi valaissut mua, tätä ei olisi ehkä ikinä tapahtunut. noin alhaisilla kalorimäärillä laihduttaminen on todella vaarallista, etenkin psyykkisesti.

    VastaaPoista
  8. Mun pitäis ottaa mallia susta, huolehtia muistakin ympärillä. Olen liian itsekäs nykyään, annan pikkusiskojen valittaa läskeistään välittämättä kummempia. Tähän tulee muutos, kiitos ♥ oot hyvä ihminen.

    VastaaPoista
  9. Sen tytön BMI oli 20 ja jotain joten ei se vielä alipainoinen ollut. Täysin normaali kuitenkin, ja sopiva. Paitsi mallimaailmaan... Mulla kans tulee aina hiree läskiahistus ku katon huippista. ;s

    VastaaPoista
  10. itse olet ihana ♥ ja hyvin pieni.
    näin sun kuvat äsken, jotka postasit. sähän kuihdut kohta!
    kiitos kommenteistasi, olet tärkeä ♥

    VastaaPoista

I told another lie today
And I got through this day
No one saw through my games
I know the right words to say
Like "I don't feel well," "I ate before I came"
Then someone tells me how good I look
And for a moment, for a moment I am happy
But when I'm alone, no one hears me cry