lauantai 15. toukokuuta 2010

Here we go again

Päätin nyt kirjoittaa kaikki kysymykset ja vastakset teille:) Enjoy

Oletko usein onnellinen?
Olen sellainen perus-positiivinen ihminen. Olen todella harvoin huonolla tuulella tai vihainen. Mutta onnellinen? En aina. Laihdutus ja painon ajatteleminen vie energiaa, mutta nyt kun kesä alkoi (?) olen todella hyväntuulinen:)

Mitä harrastat?
En harrasta mitään missään seurassa, mutta vapaa-ajalla uin, lenkkeilen ja pyöräilen aina kun ehdin.

Lempparikirja?
Tämä on aina vaikea, sillä luen paljon. Sanoisin kuitenkin että se on Twilight, mutta pidän myös kirjasta Tapa minut äiti!.

Lempparielokuva?
Taas mahdoton kysymys:) En tiedä mitään lempparileffaa, mutta rakastan kaikkia muita elokuvia paitsi kaiken maailman scifi/ nörtti/ maailmanloppu-elokuvia. Eli komediat, draamat, kauhuleffat, ne käy :)

LemppariTv-sarja?
Rakastan, rakastan Greyn Anatomiaa! Se on ehdoton lemppari, johon jäi koukkuun ensimmäisten kahden minuutin katselun jälkeen. Minulla on kaikki tuotantokaudet kotona, jotka olen katsonut läpi yli 50 kertaa.

Lemppariväri?
Lempivärini vaihtelee melkein joka päivä, riippuen millä tuulella olen. Kestosuosikit ovat kuitenkin fuksia ja vaalea pinkki. Ja valkoinen. Valkoinen on ihanan puhdas väri:)

Millainen olisi unelmavartalosi?
Jos olisin tyyppi Dollhousessa ja pääsisin totaaliseen muodonmuutokseen... Haluaisin olla tämän pituinen kuin nyt olen, 170cm. Haluaisin painaa 45-50 kiloa, ja minulla olisi pitkät hiukset. En haluaisi olla mikään lauta, mutta A- tai pienet B-kupit haluaisin. Minulla olisi muotoja, mutta ei mitään Beyoncéa.

Mihin painoon uskoisit olevasi tyytyväinen?
Mietin tätä asiaa tänään. Kun aloitin tämän laihduttamisen vuoden alussa, laitoin tavoitepainoksi 56 kiloa, eli -12 kiloa silloisesta painosta. Pari kuukautta sitten siirsin painotavoitteen parilla kilolla, 54 kiloon. Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että tavoite olisi 50-51 kiiloa. Eli kai minä olisin tyytyväinen siinä painossa. Kai.

Onko siellä jo kesä?!
On täällä on ihana kesä!! Varjossa 25 astessa ja auringossa kuuuuuuma!!! Love it ♥

Mikä elokuva on herättänyt sussa voimakkaita tunteita?
My Sisters Keeper on ihana elokuva, joka saa minut itkemään joka kerta. Suosittelen.

Pelkäsitkö pienen muumien mörköä?
Pelkäsin, mutta vielä enemmän pelkäsin sitä noitaa:D Pelkäsin sitä niin paljon, että menin aina sohvan taakse piiloon kun sen noidan naama näkyi ruudussa :D

Miten saat itsekurin pysymään joskus kun syöt todella vähän (300kcal tai alle)?
Minulla ei oikeastaan tuollaiset alle 300 kca´l päivät tuota vaikeuksia. Vaikeampaa minun on rajoittaa syöminen 700-800 kaloriin. Mutta siitä itsekurista: Tällaiset päivät ovat helppoja arkipäivisin. Kun minulla on koulua 8-16, en hedi syödä paljoa. Herään kuudelta, enkä syö aamupalaa. En myöskään koskaan syö koulussa, joten syön vasta päivällistä. Siinä vaiheessa minulla on jo mennyt se varsinainen näläntunne pois, joten ruoan rajoittaminen on naurettavan helppoa.

Kerro itselläsi toimivat laihdutusvinkit tai niksit
En yleensä tykkää jaella mitään vinkkejä, mutta tämän blogin lukeminen on omalla vastuulla joten kirjoitan joitakin tänne.
Ensinnäkin, minulla toimii suunnittelu. Suunnittelen seuraavan päivän kalorit mahdollisimman tarkasti edeltävänä iltana. Silloin en sorru mihinkään. Toinen on thinspo. Teen vihkoa, katson videoita, sh-dokkareita, ja luen blogeja.
Sitten niitä vinkkejä. Vesi ja vihreä tee! Huomasin, että aina kun juon paljon vihreää teetä, paino putoaa nopeammin, ja mikään ei turvota. Jos tulee syötyä liikaa, juon 4 dl teetä ja kaikki on taas paremmin.

Pyöritkö millään "tämänhenkisellä" foorumilla, esim proana tai muuta?
En.

Onko sulla lävistyksiä?
Ei ole, ei edes korviksia x). Tämä johtuu kamalasta neulakammosta, joten en voi ottaa mitään lävistyksiä.

Koetko olevasi sairas?
Sh:n suhteen? En koe olevani sairas. En laihduta omasta mielestäni epäterveellisin keinoin, ja osaan lopettaa sitten kun olen tyytyväinen painooni.

Mitä teet kun olet tavoitepainossasi?
Tämä kysymys pyöri päässäni koko eilisen illan. En tiedä. Jos laihdun siihen viitenkymmeneen kiloon, olen laihtunut 18 kiloa. Kun olen siinä tavoitepainossa? Ensimmäisenä tuli mieleen laihdutan vain vähän lisää, ihan vain varmuuden vuoksi, jos en olekaan tyytyväinen.

Mihin maahan oot aina halunnu matkustaa?
Kreikkaan. Olen ollut siellä monta kertaa, mutta en muista reissuista mitään. Haluan sinne uudestaan:) Haluan kokea ne ihanantuoksuiset appelsiinipuutarhat, rannat ja kaikki ihanat Stravros-nimiset komeat miehet jotka rakastavat vaaleita hiuksia, niinkuin ne tekivät kun olin pieni.

Milloin aloitit laihduttamisen?
Olen ollut sellainen typerä on/off laihduttaja aina ala-asteelta asti. Olen onnistunut laihtumaan sen kaksi kiloa, mutta siihen se on loppunut. Tämänkertainen laihduttaminen on pysyvää, aion onnistua. Olen laihtunut 6.35 kiloa, joten nyt en mokaa.

Käytkö terapiassa?
En, en koe tarvetta siihen.

Ootko siis 16-17 :)
Juu, olen 16, täytän lokakuussa 17.

Rakastatko jotain ihmistä?
Tällä hetkellä ei ole mitään ihmistä jota rakastan sillä lailla, mutta rakastan vanhempiani ja siskoani. Rakastan myös parasta ystävääni, jonka olen tuntenut kohta 15 vuotta. Ja kissojani:)

Onko sulla lemmikkiä?
On, kaksi ihanan hullua kissaa:) Ne täyttävät tämän vuoden lopulla kaksi vuotta, eli ei ne mitään senioreita vielä ole :D

Vesisade vai lumisade?
Vesisateessa on jotain todella turvallisen oloista, siitä tulee lapsuus mieleen. Se ropina kun pisarat osuvat kattoon on ihanan turvallinen. Toisaalta, jouluaattona pitää sataa lunta. Paljon.

Ketä kaikkia perheeseesi kuuluu?
Kun minulta kysytään tätä, "jaan" yleensä perheeni kategorioihin. Koska vanhempani on eronneet, asun kahdessa paikassa. Kun olen öitini kanssa, täällä asuu öiti, sisko, äitin aviomies (en laske "perheeksi") ja puolipikkuveli. Isäni luona taas perheeseeni kuuluu isä ja sen vaimo.

Mistä vuodenajasta pidät eniten ja miksi pidät juuri siitä?
Kesästä. Kesä tuoksuu mansikoille, mullalle ja auringolle. Kaikki ovat hyvällä tuulella ja kesällä on lämmin. ♥

3 kommenttia:

  1. Kiitos. Mietin juuri äsken, montako paranemismyönteistä blogia on. Siis sellasia vähän yleisempiä (jolla on lukijoita) sellasia. Ja voisin lukea muutamia ensimmäisiä tekstejäni niin huomaisin oman edistyksen. Mutta kiitos ja tsemppejä sinnekki ♥

    VastaaPoista
  2. ihana postaus :)
    epistä, kun mut pakotetaan terapiaan, vaikka en tarvitsis sitä. olis ihana päättää noin siitä...
    löysin joitain samoja asioita tästä postauksesta, se on jotenkin helpottavaa.
    muistathan, että laihtuminen pystyy riistäytymään käsistä. sun täytyy muistaa, että sä hallitset sitä.
    haleja <3

    VastaaPoista

I told another lie today
And I got through this day
No one saw through my games
I know the right words to say
Like "I don't feel well," "I ate before I came"
Then someone tells me how good I look
And for a moment, for a moment I am happy
But when I'm alone, no one hears me cry