torstai 8. huhtikuuta 2010

Hunger feels so much better than guilt


"Miten olisi jos mä tilaisin meille pitsaa ja tulen kotiin?"
-Emmä usko että tarvii, mä oon syöny jo, ja ruokakin on lämmintä täällä.

"Mitä mä tuon sulle kaupasta? Suklaata? Kultapieni sano vaan mitä sä haluat, mä tuon".

Äiti rakas, minä haluan kaiken hyvän sieltä kaupasta. Haluan, että olet onnellinen, haluan, että olet tyytyväinen minuun. Usko pois. Mutta en voi syödä noita, en vaan pysty. Ne on kiellettyjä minulta. Anteeksi.

Kävin äsken miettimään asioita, ja ymmärrän miten paljon joudun valehtelemaan, ripottelemaan pikkupikku valheita ympärilleni, kakki tuo vain siksi että kaikki muut olisivat iloisia, tyytyväisiä. Valehtelen kaikille, paitsi teille. Onneksi teille ei tarvitse valehdella, mitään ei tarvitse kaunistella eikä mitään tarvitse jättää kertomatta, ellen halua. Kiitos siitä ♥

Äiti tuli äsken kotiin. Tyhjennän miljoonaa kauppakassia. Suklaakeksejä. Appelsiinikeksejä. Vadelmakeksejä. Mansikkajäätelöä, suklaajäätelöä, sokerilimua... Äiti miettii hetken, katsoo ylitulvivaa jääkaappia.
"Ostinkohan mä mitään järkevää?" Et.
-Juu, kaikki on hyvin, kiitos kaikesta. Tekohymy, ja äiti on taas onnellinen. Tyhjennän loput kalorit jääkaappiin ja menen omaan huoneeseen. Ei tee edes mieli noita, ällöttää vain.
Tuntuu niin hirveältä kun valehtelen kaikille. En haluaisi, mutta on pakko. Olenko ainoa valehtelija? Välillä tuntuu siltä. Mutta lupaan, teille en koskaan valehtele. Promise that.

Tätä salaisuutta ei ole tarkoitettu jaettavaksi


5 kommenttia:

  1. Hei mistä laulusta noi sanat tos yläpuolella on ;o ihanat !!!
    Ja toi on kyllä niin ahdistavaa ja kuluttavaa, kun tietää että äidit haluaa parhaansa mukaan miellyttää, mutta eipä sitä nyt vaan voi päin naamaa täräyttääkkään "Miellytät mua kaikista parhaiten, kun aloitat itekin rääkkäämään itseäsi laskemalla kalorit, syömällä terveellisesti ja silloin tällöin paastoat kanssani.." Mulla nimittäin äiti hommaa AINA kaapit täyteen ruokaa, kun oon viikonloput kotona. Tai sit se tekee himopaljon kaikkee hyväskää, esim viime torstaina lättyjä :s :D
    Niin ja se Rax-homma on meidän luokan suunnittelema juttu jo viime syyskuussa, josta kaikki on olleet nyt ihan innoissaan. Toisin sanoen ne tytöt, jotka syövät paljon mutta eivät liho. Enkä voi oikein skipata tota, koska sitä on suunniteltu jo niiiin kauan ja kerran yritin vähän vihjata, että olisin menossa silloin _muka_ parhaan kaverini kanssa ostoksille mutta sain kivat saarnat luokkalaisiltani... Voi mikä romaani :DD

    VastaaPoista
  2. Mäkin valehtelen kaikille. Muille kuin bloggaajille. Mun blogi on ainoo paikka missä en valehtele. Kaikille muille kyllä. Jatkuvasti, siitä on tullut tapa...

    Mutta tsemppejä sulle :)

    VastaaPoista
  3. Mulla aivan tismalleen sama juttu ton valehtelun kanssa. Se ahdistaa. Ja silti jatkan valehtelua, ettei tarvitsisi syödä, että kaikki muut olisivat onnellisia.

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommentistasi ja tsemppiä! <3 Muakin ahdistaa kaikki se valehtelu juuri äidille, tuntuu niin pahalta kun valehtelee syömisistä joka päivä jotenkin..

    VastaaPoista
  5. Se on ihan hirveetäkamalaaahdistavaa ku vanhemmat haluu ostaa kaikkee hyvää ja siitä ei osaa kieltäytyä :s miksei ne vois tarjoutuu ostamaan vaikka koruja?????

    VastaaPoista

I told another lie today
And I got through this day
No one saw through my games
I know the right words to say
Like "I don't feel well," "I ate before I came"
Then someone tells me how good I look
And for a moment, for a moment I am happy
But when I'm alone, no one hears me cry